UFMG

UFMG (Universidade Federal de Minas Gerais) é uma instituição pública federal, com ensino gratuito, fundada em 1927.  Sua comunidade reúne cerca de 72 mil pessoas em quatro cidades, incluindo Belo Horizonte, capital do estado de Minas Gerais. Possui 75 cursos de graduação, 80 programas de pós-graduação, 19 museus e espaços culturais, 50 cursos de educação a distância e mais de 900 centros de pesquisa. A UFMG é uma das cinco melhores universidades do Brasil, segundo o ranking RUF 2017 Folha. Por esse mesmo ranking, recebeu o primeiro lugar na categoria “Ensino” e o segundo lugar em “Avaliação do Mercado”. Também figura em importantes rankings internacionais, tais como: QS World University Rankings by Subject, Times Higher Education (THE) and the Academic Ranking of World Universities (ARWU).

UFMG (Universidade Federal de Minas Gerais) is a free-of-charge public education institution founded in 1927. Its community gathers around seventy-two thousand people in four cities, including Belo Horizonte, the capital of Minas Gerais State. It has 75 undergraduate courses, 80 post-graduation programs, 19 museums and cultural centers, 50 distant educational courses and more than 900 research centers. UFMG is a top five university in Brazil, according to the local RUF 2017 Folha ranking. For this same ranking, UFMG received the first place in “Teaching” and the second place in “ Market Recognition”. UFMG is also listed  in international rankings, such as: QS World University Rankings by Subject, Times Higher Education (THE) and the Academic Ranking of World Universities (ARWU).